فرودگاه چیزی فراتر از یک مرکز حمل و نقل است و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند. هر پروازی که در فرودگاه انجام می‌شود تعداد مسافران و یا افرادی که برای بدرقه یا استقبال به فرودگاه می‌روند چندین ساعت را در سالن‌های انتظار و ترمینال‌های فرودگاه سپری می‌کنند. خوشبختانه، فرودگاه‌ها در سراسر دنیا درحال مدرن‌سازی هستند و با طراحی و معماری هنرمندانه فضای بیرونی و درونی فرودگاه در کنار حمایت از اقتصاد کشورشان، محیطی جذاب و شگفت‌انگیز را برای مهمانان خود ایجاد می‌کنند تا در مدت زمان حضورشان در فرودگاه احساس آرامش کنند.

فرودگاه بین‌ المللی پکن

فرودگاه بین المللی پکن تا پیش از جام جهانی یک فرودگاه مدرن مثل تمام قسمت های کشور چین بود. اما قبل از برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸، مسئولان فرودگاه بین‌ المللی پکن، ترمینال ۳، یعنی یکی از بزرگترین ترمینال‌ها در میان فرودگاه‌های جهان است را به این فرودگاه اضافه کردند. این موضوع باعث شد تا فرودگاه بین المللی پکن در فهرست زیباترین فرودگاه جهان رتبه اول را بگیرد.

فرودگاه بین‌ المللی جان اف کندی نیویورک

فرودگاه بین المللی جان اف کندی بیشتر از آنکه یک فرودگاه باشد، یکی از لوکشین های محبوب و منحصر به فرد فیلم های هالیوودی است. ترمینال ۵ جان اف کندی یکی از زیباترین نقاط این فرودگاه به شمار می رود. این ترمینال به شکل بال های مرغ دریایی ساخته شده و معماری منحصربه فردی دارد. طراحی این ساختمان توسط ایرو سارینن، معمار فنلاندی آمریکایی در سال ۱۹۶۲ انجام شده است.

فرودگاه بین‌ المللی دبی

فرودگاه بین‌ المللی دبی با ظرفیت ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار در سال، بزرگ ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است و با بهره برداری کامل در سال های اخیر و امکانات فوق العاده شیک به یکی از لوکس ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است.