راهنمای سفر به رم به شما کمک می‌کند که هنگام سفر به این شهر دیدنی و رازآلود، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. رم، پایتخت کشور ایتالیا و افسانه‌ای‌ترین شهر دنیاست و به شهر ابدی رازهای سر به مهر تاریخ اروپا نیز شهرت دارد؛ شهری که باید آن را بارها و بارها دید و تاریخ و تمدن را در آن لمس کرد

رازآلودترین و اسرارآمیزترین شهر دنیا

رم، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایتالیا و مرکز لاتزیو است. با توجه به اینکه رم مرکز فرمانروایی امپراطوری‌ های رم باستان بوده، شهرت جهانی بسیار زیادی دارد.

رم هزاران سال مرکز قدرت، فرهنگ و مذهب بود و در طول تاریخ ۲۸۰۰ ساله خود تاثیر بسیار عمیقی بر جهان گذاشته است. از این رو، در سفر به رم شاهد کاخ‌های حیرت‌ انگیز، کلیساهای قدیمی هزاران ساله، ویرانه‌های وسیع، آثار باشکوه، مجسمه‌های پرزرق و برق و چشمه‌‌های زیبا خواهید بود. جالب اینجاست که مرکز تاریخی شهر رم جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

آب و هوای شهر رم

شهر رم منطقه‌ای موسمی است که همین امر سبب شده این شهر در زمان‌های مختلف سال زیبایی خاص خود را داشته باشد. از آنجایی که این شهر آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد، بهار و پاییزش گرم و دلچسب است و در تابستان‌ها هوا گرم و خشک می‌شود؛ به طوری که در ماه آگوست (مرداد) هوا نسبتا شرجی است و در اواسط تابستان دما تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود.

از این رو، فصل تابستان برای برگزاری فستیوال‌ها و فعالیت‌های فرهنگی درفضای باز بسیار مناسب است. مردم رم در ماه‌های دسامبر (آذر) تا پایان فوریه (بهمن) سردترین هوا را تجربه می‌کنند اما در این فصل به ندرت در رم برف می‌بارد.