اگر فکر می‌کنید تمام دیدنی‌های توکیو را می‌توانید در یک سفر ببینید، اشتباه کرده‌اید. ژاپن و مخصوصا توکیو جای حقیقتا شگفت‌انگیزی است و باید بدانید که هر چقدر در مورد آن کتاب بخوانید، فیلم و سریال و حتی انیمه‌ ژاپنی ببینید، آماده تفاوت ژاپن با بقیه فرهنگ‌ها نخواهید بود. نظم و نظافت این شهر، جمعیت بی‌شمار آن و تکنولوژی بی‌مثال توکیو در کنار مکان‌های سنتی و باستانی آن واقعا نفس هر گردشگری را بند می‌آورند. موزه‌ها، مراکز طبیعی، مراکز خرید و غذاخوری‌های و روستوران‌های بیشماری هستند که در سفر خود به ژاپن باید به آنها سربزنید.

توکیو کجاست؟

توکیو پایتخت ژاپن و همچنین مقر قصر امپراتوری و ساختمان دولت و مجلس ژاپن است. توکیو بزرگ‌ترین جزیره‌ی ژاپن‌ هم هست. یکی از شگفت‌انگیزترین نکات در مورد توکیو این است که جنگ‌ جهانی دوم و زلزله‌ سال ۱۹۲۳ کاملا این شهر را با خاک یکسان کردند، اما به جای رکود و سال‌ها زمین‌گیر ماندن، توکیو به بهترین شکل بازسازی شد و امروزه یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان است.

کاخ امپراتوری

اولین جایی که در توکیو باید به آن سربزنید قصر امپراتوری است، بهتر است تمام روز خود را برای بازدید از این کاخ بگذارید، چون این‌ جا را با عجله و سرسری نمی‌شود دید. اصلا لطف دیدن این کاخ در گشت و گذار در باغ‌ها و پارک‌های قرن هفدهمی آن است.

خانواده سلطنتی ژاپی یکی از طولانی‌ترین پادشاهی‌های موروثی جهان است اما ما انسان‌های عادی تمام طول سال می‌توانیم از خانه‌ آنها بازدید کنید و در پارک‌هایشان قدم بزنیم. البته اگر به ژاپن می‌روید سعی کنید حتما در فصل بهار این کار را انجام دهید، چون دیدن باغ‌های توکیو بدون شکوفه‌های گیلاس آن صفای چندانی ندارد.

درخت آسمانی توکیو

یک بعد از ظهر ملایم و بهاری به برج ۶۳۴ متری درخت آسمانی توکیو بروید. این جاذبه‌ی بی‌نظیر توکیو ترکیبی است از خرید در بوتیک‌های شیک، نوشیدن چای و قهوه در کافه‌ها و ایستادن روی تراس و تماشای توکیو از منظره‌ی ۳۶۰ درجه، حتی اگر بخت با شما یار باشد و هوا آلودگی کمتری داشته باشد می‌توانید کوه فوجی را هم از آن بالا ببینید.