هرچند که پس از اتفاقات اخیر و گسترش بیماری کرونا کمی سخت به نظر می‌رسد که به جز تجار، قشر دیگری به طور گسترده قصد سفر به چین را داشته باشد؛ اما به هر حال، چین از نظر گردشگری کشوری شگفت‌انگیز است و اگر در آینده‌ای دور یا نزدیک به پایتخت این کشور می‌روید ما را تا انتهای سطرهای پیش رو همراهی کنید؛ زیرا هم از تاریخ و فرهنگ آن‌ها می‌گوییم و هم جاهای دیدنی پکن را از نظر می‌گذارنیم.

آشنایی مقدماتی با کشور چین

اگر به تاریخ چین نگاه کنیم، مشابهت‌های فراوانی را با سرگذشت وطن خودمان ایران خواهیم یافت. قدمت این کشور به دوران انسان نخستین و تمدن‌های ابتدایی باز می‌گردد. پس از آن در طی یک سری جنگ داخلی، سلسله‌ای سایرین را از میان برده و امپراتوری چین به دست آمده است. این امپراتوری با هجوم مغول زیرخاکستر پنهان شده و پس از چندین قرن دوباره سربرآورده است.

قصر سلطتنی و شهر ممنوعه

قصر سلطنتی یا شهر ممنوعه پکن یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی چین است که ریشه‌های آن در قرن سیزده میلادی قرار دارند. بد نیست بدانید که در حال صحبت از قصری هستیم که میزبانی از بیست و چهار امپراتور چین را عهده‌دار بوده و در زمان خود، شهروندان عادی اجازه ورود به آن را نداشته‌اند.

در توصیف عظمت این مجموعه همین بس که هفتاد هکتار مساحت دارد، دور تا دور آن با دیوارهای ده متری محافظت می‌شود و چهار برج نگهبانی تمامی تحرکات اطراف آن را زیر نظر می‌گیرند. در این محیط، مدرسه سلطنتی، خانه شاهزادگان، دیوان ارتش، خلوت امپراتور و تالار هارمونی قرار دارند و آنقدر زیبا، دلفریب و دوست داشتنی بوده‌اند که نه تنها امپراتورهای چین از آن دل نکنده‌اند، بلکه امروزه نیز مردم از سراسر دنیا برای دیدن آن‌ها صف می‌کشند.