این روزها مقدار ارز مسافرتی و نحوه دریافت آن دغدغه بسیاری از مسافران است. ارز مسافرتی با قیمت دولتی تنها سالی یک بار به مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، تخصیص داده می‌شود. اما برای دریافت ارز مسافرتی سال ۱۴۰۳ لازم است با شرایط خرید ارز دولتی مسافرتی آشنا شوید.

ارز مسافرتی چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

ارز مسافرتی مبلغ کمک هزینه سفر است که به هر نفر در سال فقط یک بار تعلق می‌گیرد. از آنجا که مبلغ آن کمتر از قیمت بازار است، افراد زیادی تمایل به دریافت آن دارند، از این رو معمولا بانک‌ها و صرافی‌های دولتی که ارز دولتی مسافرتی ارائه می‌دهند، بسیار شلوغ می‌شوند. بنابراین اگر قصد دریافت ارز مسافرتی با مراجعه به بانک را دارید، این موضوع را مد نظر قرار دهید.






ارز مسافرتی چقدر است؟ | مقدار ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳

تا قبل از اسفند سال ۱۴۰۳، به مسافران سفرهای خارجی معادل ۵۰۰ یورو ارز دولتی تعلق می‌گرفت. اما با اعلام بانک مرکزی و با توجه به افزایش تقاضا مسافران، مقدار ارز مسافرتی دو برابر شد و به ۱۰۰۰ یورو افزایش پیدا کرد. به این ترتیب، مسافران از ۷ اسفند ۱۴۰۳می‌توانند تا ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت کنند.


بنابراین اگر بلیط هواپیما به یک مقصد خارجی بخرید، می‌توانید با توجه به مقصد ارز مسافرتی دریافت کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر ارز مسافرتی فقط به دلار (معادل ۱۰۰۰ یورو) پرداخت می‌شود. در نظر داشته باشید که پس از ایام پیک سفر ارز اختصاصی مسافرتی به مبلغ قبلی، یعنی ۵۰۰ یورو برمی‌گردد.